Try a Chapter Book Tag: Klasika

https://i2.wp.com/data.whicdn.com/images/298456474/large.jpg

jeb garākā nosaukumā: Try a Chapter book tag – Goodreads “to be read” sarakstā esošās fiziskās klasikas grāmatas, kas man pieder.

Try a Chapter book tag koncepts – izvēlies piecas grāmatas un lasi katrai pirmo nodaļu. Tā grāmata, kas tevi uzrunā visvairāk, kļūst par tavu pašreizējo lasāmvielu, bet pārējām vari darīt, ko vēlies. Esmu nonākusi pie secinājuma, ka manai dzīvei ir jākļūst par pāris desmitiem grāmatu vieglākai, bet nevēlos grāmatu atdot citiem, spriežot tikai pēc anotācijas. Tai pašā laikā es apzinos, ka arī no pirmās nodaļas īpaši daudz nevar pateikt, un var izrādīties, ka beigās grāmata ir baigi labā un esmu palaidusi garām iespēju iegūt jaunu mīļāko grāmatu, bet mans uzstādījums šobrīd ir atbrīvoties no grāmatām, kuras es nelasīšu tuvāko gadu laikā. Tāpat jāpiemin, ka grāmatas, no kurām atbrīvošos, nav sliktas un ja tā ir tava mīļākā grāmata – forši, bet lasīšanas gaumes ir atšķirīgas.

Man ir izveidoti 10 saraksti, katrā iekļautas piecas grāmatas, kas ir savstarpēji vienotas ar kādu elementu – vai nu tas ir žanrs vai autora izcelsmes valsts vai vērtējums Goodreadā vai kāds cits aspekts. Pagājušajās reizē iepazinos ar latviešu autoriem un savu Goodreads TBR sarakstu, šoreiz ņemu slavenākās un visvairāk lasītās klasikas darbus, kas ir manā plauktā un skatos, kas no tā visa sanāks. Ar dažām man pirms pāris gadiem nav bijis pa ceļam, tāpēc būs interesanti uzzināt, kā ir šobrīd. Nav ko pļāpāt, jāķeras klāt pieciniekam!

Hārpera Lī “Kas nogalina lakstīgalu” – īsti nebija skaidrs, vai stāstītājs ir bērns vai mājas kalpotājs vai mājas kalpotāja bērns. Sākums bija visai garlaicīgs un ja godīgi, tā arī neatceros, kas tur tika stāstīts. Interesanti kļuva, kad sāka runāt par kaimiņos esošo veco namu. Sajūtas pagaidām ir 50/50.
Vladimirs Nabokovs “Lolita” – pirmā nodaļa ir puslapas garumā, tāpēc īsti neko pateikt nevar. Intriģēja uzzināt sīkāk par Lolitu, bet tai pašā laikā traucē jau dzirdētās atsauksmes par grāmatu.
Entonijs Bērdžess “Mehāniskais apelsīns” – traucēja netulkotie vārdi (pusei nozīmi varēja saprast, bet tikpat daudz palika nesaprasts), stāstā arī nevarēja iejusties. Lai gan notikums ir skaidrs, traucēja apraksti ne par tēmu. Noteikti viena no tām, ko neturpināšu lasīt.
Brems Stokers “Drakula” – dienasgrāmatas formātā rakstīts stāsts man netraucē, bet traucē gari apraksti, kuros īsti nekas nenotiek. Kā šeit. Ja nekļūdos, pirmo nodaļu lasu jau kādu trešo reizi trīs gadu laikā un tālāk tā arī neesmu tikusi. Pašķirstot tālāk, diži nekas nemainās. Droši vien tā arī paliks nelasīta.
Gabriels Garsija Markess “Simts vientulības gadu” – bezgalīgie apraksti. even not gonna try.

Tātad, slēdziens. Noteikti paturu “Lolitu” un “Kas nogalina lakstīgalu”, bet atvados no Markesa, Drakulas un Apelsīna. Iespējams, šis ir visvairāk šokējošākais ieraksts, jo, iespējams, esmu aizsūtījusi mājās jūsu mīļāko grāmatu. Iespējams, kāda no grāmatām kļūst labāka par pirmo nodaļu. Diemžēl mans naids pret aprakstiem šeit spēlē ļoti lielu lomu un es ar to rēķinājos, kad domāju par klasiku. Noteikti pie šīm grāmatām atgriezīšos, kad būšu vecāka un būs savādākas vēlmes attiecībā uz literatūru, bet tagad man ir vēlme noīsināt TBR.

Attēls te.

Komentēt

