Vigants Lesausks, Inese Mūrniece “Pārbaudes laiks. Pārdevēji arī baidās”

Grāmata pie manis nonāca nejauši – retajā reizē, kad apskatos bloga e-pastu, bija pienācis vēl derīgs aicinājums ierasties uz šīs grāmatas prezentāciju. Sākumā nobrīnījos, kāpēc tieši es, bet tā kā par grāmatu no pieejamās FB informācijas maz ko varēja saprast par grāmatu, devos uz prezentācijas pasākumu.

Tas pārsteidza ar mājīgu un foršu atmosfēru Birojnīcā un garšīgām kanēļmaizēm no, domājams, turpat blakus esošās konditorejas. Pasākums arī ieskicēja autoru vīziju par grāmatu un jau pateica priekšā skaidrāk par to, kas būs grāmatā, tiesa gan jāatzīst, ka pēc tā jau man likās, ka man grāmata nepatiks un no šīs sajūtas es nevarēju atbrīvoties grāmatas lasīšanas laikā.

Grāmatas galvenā varone Magdalēna ir jauna meitene, kas uzsāk strādāt pārdošanas nozarē. Iedomas par darbu ātri vien samin dzīves realitāte, kad izrādās, ka nemaz tik viegli viss nav. Viņai ir sākotnēji kaitinošs darba kolēģis Ralfs un priekšnieks Valters, kuri dara visu pilnīgi otrādāk, nekā Magdalēnai liekas, ka būtu jādara. Lēnām viņa saprot, ka dzīve uz paplātes pienes tikai citronus un limonāde jāmācās pagatavot pašam un beidzot sāk rīkoties. Kad liekas, ka darbs CRM sistēmu pārdošanā jau sāk iet no rokas, groži atkal izslīd Magdalēnai no rokām. Jāpiemin, ka visi notikumi norisinās galvenās varones pārbaudes laikā, un lasītājs atvērto beigu dēļ neuzzina, kas ar viņu notiek pēdējā darba dienā Tamm Solutions.

Grāmata ir patiess stāsts, kurā apvienots jaunās meitenes pirmo darba dienu pieredze (Inese Mūrniece ir strādājusi pie Viganta Lesauska, no grāmatas aizmugures var noprast, ka menedžē sociālos tīklus un raksta) un priekšnieka pieredze pārdošanas nozarē (Vigantam ir vairāki apbalvojumi, sevi slavē kā pārdošanas treneri un iedvesmotāju), tā radot šo brīnumu grāmatas izskatā, kurā ir tikpat daudz plusu, cik mīnusu.

Esmu pati strādājusi pārdošanas nozarē un nesaku, ka tas ir baigi viegli, tāpat man nebija jāmēģina pārdot lietas pa telefonu, bet tāpat piedzīvoju to, ar ko saskaras Magdalēna – klientu “es pats visu zinu labāk”, priekšnieka (manā gadījumā, nosacīti) neapmierinātību (tikai man neviens nedeva iedvesmojošus padomus par to, kā turpināt) un visu citu, kas ielej rūgtumu, bet sakožot zobus, caur to var tikt cauri un beigās var sagaidīt pat uzslavas. Bet tomēr ar visu šo pieredzi grāmata nav piemērota pilnīgi visiem, jo galvenā varone ir attēlota tāda, kam viss ar karoti ir jāiebaro mutē un vēl viņas vietā jānorij, kas ir tik kaitinoši, ka gribas grāmatu mest pret sienu (ar šo tā bija ļoti daudz reižu).

Vēlmē mest šo darbu pret sienu nepalīdz arī Valters, kas dod “iedvesmojošus” teikumus, lai uzvedinātu Magdalēnu domāt pašai ar savu galvu risinājumus attiecīgajās problēmsituācijās. Kopā ar Magdalēnas naivumu, augstprātību un nevarību un Valtera iedvesmojošajiem citātiem  tas viss kopā atgādina tādu kā “Latvietes karmu” ar FB Dievietes piesitienu tieši pārdevēju profesijas pārstāvjiem. Man bail iedomāties, kas notiks ar latviešu oriģinālliteratūru, ja ko šādu turpinās ražot katram profesijas pārstāvim, tāpēc ar vienu pietiks, paldies. Jāpiemin, ka viens grāmatas varonis gan man patika – Ralfs, jo vismaz viens nostādīja Magdalēnu uz pauzes ar savu tiešumu un neauklēšanos, līdz ar to bija diezgan paciešams.

Grāmatas pievienotā vērtība ir attēli, ko radījis mākslinieks Mareks Ruskuls, kur ja ne grāmatas vāks, tad iekšā esošie attēli gan liecina par to, ka ilustrators stāstu pārzina. Diemžēl, ievietojot attēlus, ir pārvietojies teksts, un tādēļ sazin kādu iemeslu dēļ dažas rindkopas ir dublējušās. Pie šī jāpiemin arī vairākas citas kļūdas, kas ir ieviesušās un redaktore (ja tāda nav bijusi tikai vārda dēļ) tās nav pamanījusi, kas man bojāja lasīšanas prieku. Turpmākām grāmatai (prezentācijā tika minēts, ka vēl vismaz viena būšot, kas nav šīs turpinājums) ieteiktu “septiņreiz nomērīt un tikai tad nogriezt”.

Vērtējums: 4/10. Kopumā grāmatā var iepazīt pārdošanas nozares tumšākos labirintus, apvienojumā ar vāju pārdevēja raksturu un abstraktu filozofēšanu ar sen zināmiem, pārlietotiem padomiem.

Attēls: te.

Advertisements

10 thoughts on “Vigants Lesausks, Inese Mūrniece “Pārbaudes laiks. Pārdevēji arī baidās”

  1. Atpakaļ ziņojums: Atskats uz decembri | KURPJUKASTE

  2. Piekrītu tev, lasīju šo grāmatu kā beta lasītājs un bija redzams, ka grāmata ir dikti šauram interesentu lokam. Mani viņa īpaši nepiesaistīja, sevišķi galvenā varone. Bet par gala versiju gan nevaru spriest iespējams, ka visas stila un sižeta problēmas autori piepucējuši un lasītājam vairs nav jālasa standarta mārketinga grāmatu atklāsmes.

  3. Atpakaļ ziņojums: Atskats uz 2016. gadu grāmatās | KURPJUKASTE

  4. Lasu šobrīd un parakstos zem katra Tava vārda. Magdalēnas tēls jau paspējis mani nokaitināt ne pa jokam, bet guru Valters izklausās tiešām kā pārlasījies Koelju citātus. Protams, ir arī labas lietas, bet lai es ļoti ieteiktu kādam šo grāmatu, nē 😉

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s