Moleskine book journal jeb grāmatu piezīmju grāmatiņa

Man liekas, ka katrs sevi cienošs grāmatmīlis, kam patīk grāmatas kategorizēt un uzskaitīt piezīmju grāmatas veidā zina, ka ir daudzas šādas tieši grāmatām domātas piezīmju grāmatas. Vienu no tām piedāvā firma Moleskine, kurai ir plašs klāsts gan parastajām, gan tematiskajām piezīmju grāmatām par dažādām tēmām – filmām, alu, šokolādi, kafiju, mūzikas, vīna un vēl daudzām citām tēmām.

Tā kā es pati bieži nomaldos piedāvājumā un apjūku, jo nesaprotu, vai man to vajag un būs lietderīgi, top šis raksts, lai palīdzētu varbūt kādam no jums izlemt par labu vai sliktu tieši šim. Kādreiz rakstīju arī par Latvijas izdevniecības BaibaBooks piedāvājumu šajā ziņā, to var izlasīt šeit. Bet atgriežos pie Moleskine – TE ir ļoti skaists iepazīšanās video, kas sniegs vispārēju priekšstatu, par ko būs runa turpmāk.

http://www.moleskine.com/Products-portlet/image?id=1329

Grāmatiņa ir melna (krāsu izvēlēties nevar), A5 lielumā, uz vāka ir dažādi grāmatu nosaukumi dažādās valodās. Iekšā atrodas viss interesantais. Ir gan pasākumu atvērums, kur ierakstīt, piemēram, kāda grāmatu kluba tikšanās reizes/tēmas u.c. informāciju vai, piemēram, grāmatu pasākumi, piemēram, prezentācijas vai Ķīpsala. Tad sākas alfabētiskais rādītājs angliski, kas nozīmē, ka ir ietverti visi X, Y, W. Nav neparocīgi, ja lasi angliski, ja lasi latviski – var pārveidot uz citu burtu, kas beidzas (Piemēram, es skaidri zinu, ka, ja pārlasīšu Hariju Poteru, vietas nepietiks). Katram burtam ir 6 lappuses. Tad nāk sadalītās lappuses, kuras vari piepildīt, kā pašam patīk, piemēram, veidot sarakstus. Te ļoti labi palīdz komplektā nākošās uzlīmes. Tam seko pilnīgi tukšas lapas, kuras vari turpināt veidot ar sarakstiem vai zīmējumiem vai jebko, ko uzskati par nepieciešamu. Pašās beigās ir satura rādītājs, kur var ierakstīt, kurā lapā kuru grāmatu esi ierakstījis.

Piezīmju grāmatas komplektā nāk grāmatzīme (ne tikai austās, kas jau ir piešūtas klāt, bet atsevišķa, no papīra), 3 lapas ar uzlīmēm – 1 lapa ir ar lielākas formas, ko var izmantot, pielīmējot lapu stūrīšiem pēc alfabētiskā rādītāja un 2 lapas ar vairākām mazām, kas palīdz, piemēram, rakstot atsauksmi vai izpaužot sajūsmu. Jābūt klāt arī kvalitātes kodam, kas palīdz tad, ja esi saņēmis bojātu žurnālu vai ražošanā ir pieļauta kāda kļūda.

Latvijā šo grāmatu uzskaitītāju var nopirkt Valters un Rapa pagrabstāvā (pagājušo nedēļu viņu tur redzēju), kā arī Ošiņa rakstāmlietas veikalā esmu redzējusi. Aptuvenā cena bija ap 20 eiro Ošiņā, varbūt nedaudz lētāk Valterā un Rapā, bet neesmu droša. Vēl, protams, var pasūtīt no internetveikaliem, bet tad jāskatās atsevišķi, kas piegādā uz Latviju.

Joprojām domāju, ka nav ērtāka veida kā izveidot pašam savu šādu kladi, kur iekšā būs viss, kas nepieciešams tieši tev, bet, tā kā es esmu diezgan slinka un man diezgan ļoti daudz reizes nesanāk tieši tā, kā es gribu, tad šis grāmatu uzskaitītājs ar ļoti daudz tukšām lapām ir diezgan labs risinājums. Man varbūt tās mazās uzlīmes nebūtu nepieciešamas komplektācijā, bet viss pārējais ir lieliski piemērots, lai katrs lietotājs to varētu izvērst kā pats vēlas. Vēl man nebūtu iebildumi pret papildus lapām, ko ievietot, piemēram, kaut kur pa vidu, ja aptrūkstas burtam lapu, bet tad būtu jāmaina visa uzbūve un materiāls un būtu pārāk liela noņemšanās. Katrā gadījumā, izmērs ir pietiekami labs un ērts, lai iebāztu somā, kad kaut kur dodies uz ilgāku laiku, kas man ir būtiski. Tāpat melnā krāsa nodrošina to, ka netīrumus un sašvīkājumus uz vāka redz mazāk, nekā uz balta fona.

Attēls te.

4 thoughts on “Moleskine book journal jeb grāmatu piezīmju grāmatiņa

  1. Es arī pa brīdim pametu acis uz līdzīgām piezīmju grāmatiņām un kladēm, bet labi, ka tās tik dārgas. Apdomājoties vienmēr saprotu, ka man nevajag, jo ir Goodreads un parastās piezīmju klades, kuras var saorganizēt kā pašai tīk. Šajā ziņā varu ieteikt Jānī Rozē nopērkamās klades ar Luīzes Kristīnes Avotiņas gleznu reprodukcijām. Smukas un kvalitatīvas.

Komentēt

