Janvāris

https://i1.wp.com/data.whicdn.com/images/216673732/large.jpg

Šitas beidzot bija tas gads, kad man nebija nekādu “jauns gads, jauna es” muļķību, bet apņemšanās saraksts gan man ir tapis un lielā mērā attiecās uz manu lasīšanas pieredzi, bet to nekur netaisos publicēt, lai nerastos stress par to, ka atkal neesmu kaut ko izdarījusi. Lai nu kā pusi janvāra meklēju sevi un dzīvoju konspektu kaudzēs, tāpēc ar citu lietu darīšanu ir kā ir, bet, kad apskatās mēneša beigās, kas paveikts, sanāk diezgan daudz.

Ja runājam par lasīšanu, tad izlasīju 10 grāmatas. Neilgi pirms jaunā gada manās rokās uz palikšanu nonāca Kindle un tur šomēnes izlasīju 5 grāmatas. Pirmās divas ir Pretty Little Liars sērijas grāmatas, ar kurām apmierināju savu ziņkāri un sēriju neturpināšu (jo ekstremālie apstākļi, kad nav ko lasīt, man neeksistē) – grāmatas ir tikpat neuzrunājošas, cik seriāls ar tādu pašu nosaukumu. Tālāk sekoja Gayle Forman “Just One Year” – sērijas grāmata, kas tikpat labi pilda standalone funkcijas, jo sarakstīta no cita galvenā varoņa skatupunkta. Īsumā – puisis Parīzē satiek meiteni, pavada ar viņu vienu vakaru, un nākošajā rītā puiša vairs nav. Viņš dodas meklēt meiteni, par kuru zina tikai vārdu, kā pats meiteni sauca tajā vakarā. Gala rezultātā, blandoties pa pasauli, viņš sameklē sevi un zina, ko iesākt ar savu dzīvi. Stāsts nepārliecināja. Bija vēl arī Colleen Hoover “Finding Cinderella”, kuru es lasīju, pati nesaprazdama, kāpēc. Bet dīvainas lietas dažreiz notiek un grāmata nepatika tieši tā iemesla dēļ, ka šādam cukurūdenim tiek izcirsti meži, lai tādu draņķi izplatītu tālāk.
Trīs autoru – John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle grāmatas “Let It Snow” lasīšana ziemas laikā bija ļoti atbilstoši, it īpaši, kad pašai aiz loga sniga. Pirmais stāsts “The Jubilee Express” man tīri labi patika, kamēr nākamie patika arvien mazāk un pēdējo vispār atstāju nelasītu. Droši vien nebija īstais laiks priekš tik pārsaldinātas grāmatas, arī Džona Grīna vārds šeit ir tikai vārds, jo stāsts nebija tik interesants, kā viņa grāmatas. Bet lai nu kā, šogad ap 9. decembri stāsti solās būt vienas filmas izskatā.
Par Krisa Harisona “Neprātīgi iemīlējies” atsauksmi vari izlasīt šeit. Bet dzejas nots joprojām turpinājās arī janvārī un izlasīju Kārļa Vērdiņa “Pieaugušos”, kas no vienas puses ļoti labi izstāsta pieaugšanas procesu un dažādo domāšanu, bet no otras puses – kaut kas tur nebija. Tikai nevaru saprast, kas tieši. Vērdiņam sekoja “Prometeja” grāmatas – “Burvji” un “Leksikons”, par kurām garo atsauksmju nebūs, bet pāris teikumus variet izlasīt šeit. Bet mēnesis jānoslēdz uz klasikas nots, tāpēc izlasīju Viljama Samerseta Moema “Raibais plīvurs”, kas ļoti lielos un vienkāršos vilcienos ir par vainas apziņu, sievietes iekšējo pasauli, mīlestības vietu dzīvē un savtību. Es jau teicu, ļoti vienkāršos. Grāmata man nepatika, ļoti kaitināja galvenā varone, žēlums radās pret viņas vīru, bet tā tas arī bija paredzēts un attainots, savādāk nevarēja.

No filmām es noskatījos pavisam maz – LTV dokumentālo filmu “Hermanis”, kas ir diezgan atklāts stāsts režisoram pa pēdām un to joprojām diezgan oficiāli var noskatīties LTV mājaslapā. Tam sekoja “Sisters”, kas bija stulbākā filma, ko esmu skatījusies aptuveni pusgada laikā, lai gan tajā galvenās lomas tēlo slavenas komiķes Tina Fey un Amy Poehler, es ne reizes neiesmējos. Arī filmas sižets ir diezgan vājš – šķietami pieaugušas sievietes sarīko atvadu ballīti mājai, ielūdzot visus vecos skolas biedrus, cīnoties ar nevēlamiem viesiem un izdemolējot visu iespējamo. Ļoti, ļoti vāji. “The Big Short” deva ieskatu 2008. gada finanšu krīzē un ar humoru mēģināja izskaidrot sarežģītos ekonomikas terminus un naudas ceļus. Filmai ir 6 Oskara nominācijas, un kādu no statuetēm tā dabūs pilnīgi noteikti, jo tā notiek ikreiz, kad es kinoteātrī esmu redzējusi tikai 1 Oskaru nominantu. Nu, domu sapratāt. Un tad pēdējā filma, ko skatījos, ir “Last Night”, ko jau skatos kādu simto reizi, bet man nekad neapnīk. Patiesībā pēc pusgada nepārtrauktām grāmatu analīzēm universitātē, skatoties šo filmu, paveras jaunas lietas un emociju šķautnes, ko agrāk biju veiksmīgi palaidusi garām. Laikam tā skola tiešām dara arī ko labu ar mani.

Runājot par teātriem, biju uz “NN nakti”, kas bija kritiķu pasākums, kurā apbalvoja labāko? interesantāko? veiksmīgāko? kritiķi. Pa mazai piemiņas balvai tika katram no nominantiem, bet galveno balvu ieguva Vilnis Vējš. Pasākuma pirmajā daļā aktieri lasīja Normunda Naumaņa esejas, kas bija diezgan interesanti, bet nevajadzīgi gari un arī tā aizķeršanās lasot bija diezgan nebaudāma. Klavieres spēlēja Vladislavs Nastavševs, tur man nekā slikta nav, ko bilst. Tam sekoja starpbrīdis, kur diezgan neparedzēti skatītājiem tika dota iespēja parunāties ar balvas nominantiem, bet arī tas bija diezgan apšaubāms pasākums, kas nebūt nav “Hei, man tīk kā Jūs rakstāt par teātri, labi, atā”. Otrā daļa mani jau programmā priecēja ar to, ka būs saruna par kritisko domāšanu ar Alvi Hermani un Kārli Vērdiņu, tikai beigās tā izvērtās saruna nevis par kritisko domāšanu, bet gan apcerīgās domās par Naumani, lai gan arī tas bija labi, bet neatstāja vajadzīgo sajūtu. Tam sekoja balvu pasniegšana un tad visiem skatītājiem kā vēls vakara sniegs uz galvas (un ausīm) uzgāzās Šipkēvics juniors. Visu cieņu, man patīk, biju arī uz viņa koncertu, bet tā nebija ne īstā vieta, ne īstais laiks viņa skaņdarbiem. Padomājiet paši – pirmdienas vakars, pusnakts (labi, pasākums beidzās pie vieniem). Kopumā viss pasākums atstāja ļoti paviršu iespaidu, programmā tas viss izskatījās daudz simpātiskāk.
Labi, pārejam pie simpātiskākām lietām – izrādēm. Biju uz “Žannu d’Arku” Dailes teātrī (pēc kuras jaunā gada apņemšanās sarakstu papildināja vairs neiet uz Džilindžera izrādēm) un “Kā es gāju Ziemeļmeitas lūkoties” ĢIT’ā.

Tas nu arī viss par janvāri. Zinu to, ka februārī vismaz 2 reizes iešu uz teātri, lasīšu daudz grāmatu un līksmošu par dzīvi.

Attēls te.

Komentēt

