Atskats uz 2015. gadu grāmatās.

https://i1.wp.com/www.perpetualpageturner.com/wp-content/uploads/2015/12/2015-end-of-year-book-survey-1024x984.jpg

Redziet, atkal skatījos Youtubā grāmatu vlogeru video un atkal uzskrēju virsū kādam interesantam un man kā cilvēkam, kuram patīk atskatīties uz visu aizejošo, noderīgam tagam. Oriģināli šis ir par 2014. gadu, un to vari atrast te. Esmu izņēmusi ārā trīs jautājumus, jo uz tiem man nav atbildes. Tad nu aiziet!

  1. Best book you read in 2015?

Sarežģīts jautājums. Tas ir tieši no tiem jautājumiem, kas sabojā garastāvokli un liek izjust sirdsapziņas pārdzīvojumus, kad jāizvēlas tikai 1 grāmata no visām tām 119, ko esmu izlasījusi. Nav jau vienas tādas, ir daudzas, ko saliekot kopā, var izveidot to vienu- īsto, vienīgo un labāko 2015. gada grāmatu. Piemēram, Sabīnes Košeļevas “Rīga-Maskava”, Amy Kaufman& Josh Kristoff “Illuminae” un Margaretas Atvudas “Kalpones stāsts”.

  1. Book you were excited about & thought you were going to love more but didn’t?

Mana sajūsma noteikti ir par “Illuminae” (man ir nojauta, ka to pieminēšu ne reizi vien šajā rakstā), bet nosacīta vilšanās man bija ar “Dizaineri”.

  1. Most surprising (in a good way or bad way) book you read in 2015?

Pozitīvais pārsteigums man bija ar Umberto Eko “Rozes vārdu”. Kaut kur jau reiz minēju, ka esmu lasījusi viņa 2 darbus un tie man ne sevišķi gāja uz priekšu un pie sirds, bet “Rozes vārdu” lasīju pārsteidzoši raiti un man ļoti patika.

  1. Book you “pushed” the most people to read (and they did) in 2015?

Te varētu minēt Dainas Tabūnas “Pirmā reize”, tieši dēļ tā, ka šī grāmata visu laiku ceļo manu paziņu un draugu lokā un vēl nav atgriezusies manā plauktā. Jā, un es ticu, ka viņu to lasa.

  1. Best series you started in 2015? Best sequal of 2015? Best series ender of 2015
  2. 2015. gadā iesāku un pabeidzu 2 sērijas – Kiera Cass “The Selection” triloģiju un Lauras Dreižes jaunāko veikumu trīs grāmatu apjomā. Bet par šīm abām nevaru teikt, ka tās bija labākās, ko esmu lasījusi. Ā, izlasīju arī Stīga Lārsona “Meitene ar pūķa tetovējumu”, kas bija salīdzinoši daudz labāk par abām iepriekšminētajām.

  3. Favorite new author you discovered in 2015?

Vispār man iepatikās Ernests Klains. Latviski izdevniecība “The White Book” ir izdevusi “Spēle sākas”, bet angliski ir iznākusi vēl viena grāmata, uz ko varētu pamest acis. Arī Mārgaretai Atvudai redzēju jaunu grāmatu.

  1. Best book from genre you don’t typically read/was out of your comfort zone?

Šogad vairāk kā citus gadus lasīju dzeju, ko parasti nelasu. No visiem izlasītajiem dzejoļu krājumiem man visvairāk gāja pie sirds Henrika Eliasa Zēgnera “elementi”.

  1. Most action-packed/thrilling/unputdownable book of this year?

Viennozīmīgi Gilianas Flinnas “Gone girl”. Jau minēju, ka man ļoti riebās galvenā varone un viņas sākuma monologi, bet tikko kā es izlasīju līdz kādai pusei, tā arī visu nakti turpināju lasīt līdz tas bija beidzies.

  1. Book you read in 2015 that are most likely to re-read next year?

Es nepārlasu grāmatas, bet visticamāk, ka šajā kategorijā iegrozīsies Remarka “Rietumu frontē bez pārmaiņām”, jo eksāmens vēsturē un tā.

  1. Favourite cover of a book you read in 2015

Kiera Cass grāmatu vāki ir apbrīnojami, lai gan pats stāsts ir diezgan meh. Vēl man patika Emīlijas Lokhārtas “Mēs bijām Meļi” vāks.

  1. Most memorable character of 2015?

Jēziņ. Ezra no “Illuminae”, Līsbeta Salandere, Ūve no “Vīrs vārdā Ūve” un guilty pleasure dēļ Popija no “Man ir tavs telefons”, jo es līdzīgi zaudēju mantas visur.

  1. Most beautifully written book read in 2015?

Māras Zālītes “To mēs nezinām” jeb sarunas ar Imantu Ziedoni. Tik nevainīgi izklausās – intervijas veidā apkopota saruna ar Dzejnieku, bet tas, kas tur ir apakšā, ir neizturami skaisti.

  1. Most thought-provoking/life-changing book of 2015?

Sabīnes Košeļevas “Rīga-Maskava” man iepatikās tieši dēļ pieskaršanās problēmai, pats vēstījums ir diezgan šaubīgs, bet tas, ka to pamana un liek pamanīt arī pārējiem ir ļoti, ļoti labi, jo joprojām ir cilvēki, kas iespaidojas no citiem, ja tev nepatīk, man arī nepatiks, un tas ir diezgan nožēlojami, jo vairumā gadījumu tas attiecas tieši uz grāmatas pamatu – latviešu un krievu tautību cilvēku komunikāciju (vai drīzāk – tās neesamību).

  1. Book you can’t believe you waited until 2015 to finally read?

Nav tādas grāmatas, par kuru varu teikt, ka nevarēju nosēdēt mierā, gaidot. Ļoti daudz grāmatu, kas izdotas 2015. gadā, un kuras ir pirktas, joprojām stāv grāmatplauktā nelasītas, piemēram, izdevniecības “Prometeja” grāmatas, arī no “Dienas grāmatas”.

  1. Favorite Passage/Quote from a book you read in 2015?

“I don’t believe that 17-year-olds get happy endings. They get begginings”. Ā, bet “Eleanor&Park” lasīju 2014. gadā. “Cilvēka dzīve ir viņa pacietības pārbaudījums” (Imants Ziedonis, “Kurzemīte”).

  1. Shortest and longest book you read in 2015?

Īsākā ir Remarka “Atziņas” – 64 lappuses, bet garākā – Ļeva Tolstoja “Anna Kareņina” – 1222 lappuses.

  1. Book that shocked you the most

“Illuminae”, “Gone Girl”.

  1. Favorite book you read in 2015 from an author you’ve read previously

Ir ļoti maz autoru, kurus esmu lasījusi iepriekš. Nu, “Greju” te nevar pielikt klāt, jo tā nav mana mīļākā grāmata, jaunā Beigbedera grāmata nav mana mīļākā, Lauras Dreižes triloģija ne tik, labi, te būs Sofija Kinsela un “Man ir tavs telefons”.

  1. Best book you read in 2015 that you read based solely on a recommendation from somebody else/peer pressure

Džeimsa Dašnela “Labirinta gūstā” es Ķīpsalas grāmatu paradīzē (hei, vēl trīs mēneši!) ieraudzīju un nopirku tikai dēļ labajām atsauksmēm. Neplānoju lasīt tālākās daļas, jo jau pirmā bija ar interesantu ideju, bet izpildījums bija nekāds.

  1. Newest fictional crush from a book you read in 2015?

Taniels no Lauras Dreižes jaunās triloģijas? Ā, nē, tas čalis no “If I Stay”, nu, galvenais varonis.

  1. Best 2015 debut you read?

“Illuminae”. Tā nav labākā, bet labākā no labākajām.

  1. Best worldbuilding/most vivid setting you read this year?

Mārgaretas Atvudas “Kalpones stāsts”.

  1. Book that put a smile on your face/was the most fun to read?

Jāņa Baloža un Jāņa Skuteļa “Vecais vīrs pilī” uztrenēja manus vaigu muskuļus, jo bija jāsmejas. Daudz.

  1. Book that made you cry or nearly cry in 2015?

Daniels Glitauers “Sargies ziemeļvēja” pašā gada sākumā bija pietiekami spilgts darbs, ko atceros arī gada beigās. Šo patiesībā es kādreiz gribētu pārlasīt.

  1. Hidden gem of the year?

Alesandro Bariko “Zīds” – nekad nebiju domājusi, ka tāda maza grāmatiņa var izraisīt tik lielu manu sajūsmu.

  1. Most unique book you read in 2015?

“Illuminae”!

  1. Book that made you the most mad (doesn’t necessarily mean you didn’t like it)?

Kiera Cass triloģija bija mana lielākā neapmierinātība, jo bija skaisti vāki un cerēju, ka arī saturs būs skaists, bet saturs bija diezgan pliekans un paredzams un skaistie vāki tikai lika pievērt acis un iespējamību, ka varētu būt savādāk.

Lai jums grāmatu pilns un lasīšanas pārbagāts Jaunais gads!

Attēls: te.

2 thoughts on “Atskats uz 2015. gadu grāmatās.

Komentēt

