Atskats uz 2014.

https://38.media.tumblr.com/24016319cc290c98a8edfd65dd4e03aa/tumblr_nhiq5eUQub1r5y2f5o1_500.jpg

Saka jau, ka jaunajā gadā nevajag cilāt veco, bet kad tad tā kārtīgi atvadīties no vecā, ja ne atskaišu rakstīšanā? Apvienošu 2 uzreiz – gan bloga, gan Goodreads uzrādīto statistiku.

Pagājušajā gadā kurpjukaste tika apmeklēta 26 tūkstošus reižu, kas noteikti ir pateicoties arī populārākajam rakstam ar skandāla piesitienu – Milēdijai Dailes teātrī. Ja jau runājam par teātri, tas arī aizņem 3/5 vietas gada top5 apmeklētākajos rakstos, attiecīgi Milēdija ir pirmajā vietā, Elviss ir otrajā un Ričards III ir ceturtajā. No grāmatām bloga lasītājiem šogad topā bijis Grīns (tas, kas Džons) – Mūsu zvaigžņu vaina pārliecinoši trešā un Meklējot Aļasku ir piektā.

Blogu un attiecīgi arī atsauksmes visvairāk atrada Dailes teātra mājaslapas apmeklētāji un izrāžu komentāru lasītāji. Pēc tam seko facebook, tviteris, pats wordpress lasītājs un MsMarī blogs. Visvairāk blogs tika apmeklēts, protams, no Latvijas, bet tālu neatpaliek arī Lielbritānijas un ASV lasītāji. Un liels prieks arī ir par tiem 3 Nigērijas, 2 Japānas un 4 Urugvajas lasītājiem, lai gan mani māc šaubas, vai viņi te atrada ko noderīgu, bet varbūt tas bija tikai kāds aizmaldījies latviešu Sprīdītis.

Ja jau sākām runāt par literatūru, tad arī turpinām. 2014. gadā esmu izlasījusi 95 grāmatas, kas krietni vairāk nekā gada sākumā uzstādītais 70 grāmatu izaicinājums. Kopā izlasītās lappuses – 32248, kas ir vairāk, nekā 2013. gadā. Vairāk gan esmu lasījusi darbus no mūsdienām, bet pa ceļam gadījās arī klasikas darbi, kas sapunktoja Goodrreads statistiku vairāk. Atceroties to, ka jāvērtē 5 zvaigznīšu ietvaros, visvairāk grāmatu no manis ieguva 3 zvaigznīšu novērtējumu. Pieminēšanas vērti varētu būt tādi darbi kā “Ēd, lūdzies, mīli”, “Uz kraujas rudzu laukā”, “Naktstauriņš” un “Eleanor&Park”. 4 zvaigznīšu vērtējumi ir otrajā vietā – “Kalpone”, “Ik dienu, ik stundu”, “Patiesība par Harija Kebēra lietu”, “Amaya” u.c. Tālāk grāmatplaukta goda vietā nostādītās un 5 zvaigznes ieguvušās grāmatas: “Esiet sveicinātas, skumjas”, “Smalkjūtība”, “Brīnums” utt. Arī 2 un 1 zvaigzni no manis grāmatas šogad ir saņēmušas, bet tās es nepieminēšu.

2014. gadā bija vēl viens lasīšanas izaicinājums – reading bingo, ko jūs varējāt redzēt bloga labajā malā. Lieki teikt, ka to līdz galam neaizpildīju, jo, kā jau bingo būtībā, lasīju nejaušas grāmatas. Man gan no paša sākuma bija skaidrs, ka viens lauciņš paliks tukšs – “A Book With Non-Human Characters”, jo es neesmu tas cilvēks, kas var lasīt par dzīvniekiem vai iejūtoties dzīvnieku ādā. Mēģināju lasīt “Vējš vītolos” šī lodziņa iespaidā, bet netiku tālāk par 10 lappusēm. Neatradās arī grāmata ar īsajiem stāstiem un smieklīga grāmata. Drīzumā šis izaicinājums no rīkjoslas pazudīs, bet tas allaž būs atrodams bloga dzīlēs.

Bija arī jaunumi un atklājumi, nesenākais un labākais no tiem – cik forši tomēr ir lasīt orģinālvalodā. Rodas sajūta, ka autors sēž tepat man blakus, smejas un raud kopā ar mani par varoņu dienām un nedienām un dzīvo un elpo kopā ar mani. Šis bija tas atklāsmes gads, ka es pilnībā pārbēgu no grupas par tulkojumiem uz grupu par orģināldarbiem. Mērķis man vēl ir izmēģināt audio grāmatas, kas gan varētu būt ļoti dīvaini, ņemot vērā manas spējas (drīzāk nespējas) klausīties kaut ko vienu vairākas stundas no vietas, bet no mēģināšanas neviens nav nomiris (vismaz, mēģinot klausīties grāmatu).

Man iepatikās instagramā ceļojošie mēneša grāmatu izaicinājumi, un es izdomāju, ka šogad es arī tādus taisīšu. Tiesa gan, es nepiesārņošu instagramu ar 365 bildēm par grāmatām gada garumā (tas liktu atsekot lielākajai daļai manu sekotāju), bet šodien man radās lieliska doma uztaisīt tam speciālu bloga platformu (kuru pēc tam tikpat ātri arī aizmirst). Tas ir drīzāk priekš manis pašas, tāpēc neko šeit saistībā ar to nepublicēšu (jeb es vienkārši nemāku uzņemt skaistas bildes).

Runājot par ne-grāmatām, filmas es nekur malā nepametīšu, un, lai gan teātrī savu kāju es neesmu spērusi nežēlīgi ilgi (vismaz, lai noskatītos kādu izrādi), man jau ir biļetes uz 3 izrādēm, kas ir attiecīgi janvārī, februārī un martā. Es zinu vēl vismaz 1 izrādi, uz kuru es gribu aiziet un kura nav nopirkto biļešu sarakstā, un tāpat es ceru, ka Liepājas teātris ar ‘Piafu’ un ‘1984’ zina, kur atrodas Rīga un drīz te ciemosies. Par citām lietām runājot – brīvprātīgošanas gads ir beidzies, vismaz Rīga2014 paspārnē, un man nav ne jausmas, ko viņi iesāks ar tiem vairāk kā 3 tūkstošiem brīvprātīgo. Solīja jau, ka nekas nemainīsies, bet solījumi ir un paliek solījumi. Šad un tad prātā iezogas doma pēc skolas beigšanas brīvprātīgot ne-Latvijā un ne-Eiropā, bet tā joprojām ir tikai ideja. Lai nu kā, laiks parāda mums mūsu virzienu, un tā tas būs arī šoreiz.

Grāmatām bagātu, smaidīgu un brīvu 2015. gadu! Lai izdodas viss, kas ir plānā un arī, kas nav!

Bildes: tumblr dzīlēs.

Komentēt

