Džodžo Moja – Pirms atkal tiksimies

Džodžo Moja - Pirms atkal tiksimies

Lasot anotāciju un atsauksmes es nojautu, ka beigas būs neierastas, bet es nenojautu, cik ļoti tas iespaidos mani. 2 nedēļas pēc grāmatas izlasīšanas, šī ir jau otrā reize, kad es cenšos uzrakstīt kaut ko sakarīgu, jo domas un emocijas gūst virsroku.

Stāsts ir par Lū, kas ir dzīvespriecīga, haotiska un koši ģērbusies mazpilsētas meitene. Vienā dienā viņa zaudē darbu, un šķiet, ka Zeme ir pārstājusi griezties. Visu laiku arī Lū vecāki ir izdzīvojuši, zināmā mērā balstoties uz viņas naudu, tāpēc darba zaudēšana visiem ir smags trieciens. Viņa izmēģina pieteikties uz dažādām vakancēm, līdz viņu kaut kur pieņem – viņai būs jāiemāca Vilam Treinoram dzīvot un viņai ir doti 6 mēneši, lai to izdarītu. Kāpēc dzīvot? Jo pēc avārijas Vils ir pa pusei paralizēts, kā rezultātā viņam radies iespaids, ka izskatās pēc dārzeņa.

Invalīdi vēl aizvien ir aktuāli sabiedrībai. Tieši tādā ziņā, ka viņi ir, bet cilvēki vai nu nereaģē uz viņiem, vai skatās ar žēlām suņa acīm, vai, vēl labāk, blenž atvērtu muti. Ļoti mazs ir tas procentuālais iedzīvotāju skaits, ko esmu redzējusi viņiem palīdzot, piemēram, uzbraukt uz ietves vai pasniedzot kaut ko veikalā. Bet, protams, es nemēģinu tagad kādu pārliecināt mainīt savus paradumus un skriet palīdzēt katram pretī gājējam. Esmu pati piedzīvojusi savas labās sirds rezultātu, kad cilvēks ratiņkrēslā man uzbļauj, tāpēc varbūt labāk vispirms ir pajautāt vai nevajag to palīdzību, un pēc tam to sniegt (vai arī nesniegt).

Bet šis raksts nav par pareizu dzīvošanu. Grāmata ir fantastiska tieši tādā nozīmē, ka parāda, kā pilnīgās galejībās, es pat teiktu, depresijā nonācis cilvēks, tomēr spēj piecelties un sākt staigāt (ne burtiskā nozīmē, jo Vilam paralizēta ir tieši apakšdaļa). Tas ir par cilvēku iedrošināšanu, par kritieniem un piecelšanām, lai sasniegtu mērķi. Caur ērkšķiem uz zvaigznēm, kas gan šajā gadījumā nebija lasītāju gaidītās.

Grāmatu nevar tik viegli nolikt malā. Pirmkārt, tā ir autores valoda, kas ir plūstoša un nerada nekādas grūtības iztēloties to visu acu priekšā. Otrkārt, tas ir rakstīšanas veids, jo autore nepārtraukti izgudro jaunus pavērsienus, kādos pavērst tekstu tā, lai tā būtu “pēdējā nodaļa”, bet nākamajā lapā “šī noteikti būs pēdējā nodaļa” un tā tālāk. Treškārt, tā kā šī bija mana, manuprāt, trešā e-grāmata (par to es arī varētu uzrakstīt atsevišķu ierakstu), un, ņemot vērā romāna interesantumu, no telefona (jo e-grāmatas lasu telefonā) nešķīros, kamēr grāmata nebija izlasīta.

Ilgi mani mocīja domas par to, vai es respektēju Vila izvēli, vai to nosodu, jo domas dalās. Gan man, gan arī citiem lasītājiem. Vieni saka, ka nav ko cilvēku ilgāk mocīt, bet otri saka, ka cilvēks tomēr ir dzīva būtne ar tiesībām dzīvot. Es joprojām netieku skaidrībā par to, kuru variantu es izvēlētos Vila vietā, jo abi ir pietiekami nopietni un ietekmē sabiedrību kā tādu. Bet, lai saprastu, par ko es runāju riņķī apkārt, ir jāizlasa grāmata. Tas ir beigu posms, kas ir vissvarīgākais puzles gabaliņš visā šajā stāstā. Nu labi, viens no vissvarīgākajiem.

Vēl viens svarīgs puzles gabaliņš ir Lū prasme smelties iedvesmu. Pat ja Vils pretojas viņas trakajām idejām, viņa izdomā citas. Visvairāk man patika tas, ka Lū ne tikai dod Vilam savu pieredzi un jaunas iespējas, bet arī Vils Lū. Tas viss pierāda to, ka ar labu gribu un skaidru mērķi var sasniegt augstus rezultātus.

Vērtējums: 10/10.

Attēls: šeit.

3 thoughts on “Džodžo Moja – Pirms atkal tiksimies

  1. Atpakaļ ziņojums: Atskats uz janvāri | KURPJUKASTE

  2. Atpakaļ ziņojums: Džodžo Moja “Pēc tevis” | KURPJUKASTE

  3. Atpakaļ ziņojums: 2014. gada pirmie teikumi un gada noslēgums. | KURPJUKASTE

Komentēt

