Divergent (2014)

 

Divergent_film_poster

Vakar bija filmas Divergent, tā teikt, pirmizrāde, un arī es biju apmeklētāju vidū. Pirmais, kas mani pārsteidza bija mazais apmeklētāju skaits, jo, ja jau filmai atvēlēta lielākā auditorija visā kinoteātrī, viņai bija jābūt pilnai, bet bija labi ja kādi >100 cilvēki. Bet nu labi. Tagad par filmu. Ja citi ir šausmīgā sajūsmā, tad es esmu vīlusies. Bet tas droši vien ir dēļ mana fangirl’inga pirms filmas. 😀

Tiem, kuri neko nezin par filmu: bija karš, un pēc kara Čikāga sadalījās 5 daļās – Nesavtīgajos, Drošsiržos, Sirsnīgajos, Mācītajos un vēl vienā frakcijā, kuras nosaukumu vairs neatceros. Kad bērnam paliek 16, viņam liek iziet testu, lai noskaidrotu, kurai frakcijai viņš pieder, un pēc tam seko šķirošanas ceremonija (neliela atsauce uz HP), kur pats bērns izvēlas, kur viņam pavadīt visu atlikušo dzīvi. Tāda ir arī Beatrise. Viņa kļūst par pārbēdzēju un no Nesavtīgajiem nokļūst pie Drošsiržiem. Bet,

Trisa izvēlējās Drošsiržus. Drošsiržiem bija jāizvēlās viņa.

Un tad sākās piedzīvojumi gan fiziskā, gan garīgā ziņā, lai noskaidrotu, vai Trisa ir Drošsirde. Bet viņa tāda nav. Viņa ir Citādā. Citādie ir tie, kas atbilst vairākām grupām, bet kuri var dzīvot tikai 1 un viņiem jāslēpj tas, kas viņi ir, jo tādus medī visā Čikāgā.

What makes you diverent, makes you dangerous.

Es biju lasījusi grāmatas (atsauksmes ir kaut kur bloga dzīlēs) un varbūt tieši tāpēc šī filma man nepatika. Es biju gaidījusi gan vairāk, gan mazāk. Jā, otrajā dienā pēc filmas noskatīšanās es saskatu īpašības, kas ir bijušas arī iepriekšējās bestselleru adaptācijās priekš kino, tāpēc mani tas nepārsteidz. Ir grūti izdomāt ko jaunu, bet es negaidīju tādu grāmatas pārstāstu, kāds bija šis.

Beatrisi/Trisu atveido jaunā kino censone Shailene Woodley, kas sevi ir pierādījusi jau agrāk, filmējoties seriālā “The Secret Life of American Teenager” un filmā “The Spectacular Now”, bet slava viņai būs tieši ar šo filmu. Bet jaunais sievietes ideālais vīrietis Theo James sevi ir pierādījis, filmējoties “Underworld: Awakening”, un arī šim slavu atnesīs tieši šī filma. Principā kā aktieri viņi ir labi. Tur, kur es gribu piesieties, drīzāk runa iet par pašu tēlu un scenāriju. Ak jā, un Kate Winslet šajā filma ir burvīga aukstā sieviete.

Scenārija ir maksimāli paņemts no grāmatas stāsta. Principā es nebiju ievērojusi nevienu ainu, kur nebūtu kaut kas no grāmatas. Mani no sākuma sasmīdināja Tobiasa (es viņu saukšu par Tobiasu visu laiku, jo saukt kādu cilvēku skaitlī man šķiet dīvaini) nepieejamā tēlošana, viņa “neaiztiec mani, ja negribi ciest”. Bet tomēr Trisai izdevās to salauzt, un beigās viņa pat bija tā, kas tēloja nepieejamo.  Režisors, laikam atsverot to, ka filmā ir par maz romantikas, gribēja to kompensēt ar pilnīgi nevajadzīgu minūti ilgu galveno varoņu “esmu gatavs apēst tevi”. Tāpēc visa šitā mēģināšana ekranizēt attiecības vismaz šajā filmā ir izgāzusies. Vēl pilnīgi nejēdzīga apokalipses aina likās tā pusstundu ilgā šaudīšanās. Nu labi, grāmatā tas tā bija, bet režisoram ir visas iespējas to pavērst savādāk, interesantāk. Te laikam vainojams tas, ka režisors ir Neil Burger, kurš ir bijis režisors vēl tikai 6 filmām.

Bet nevar nepieminēt Kristīni, ko tēloja Zoe Kravitz, jo man viņa patīk gan kā aktrise, gan arī šajā filmā kā Kristīne, jo tieši viņa ienesa filmā svaigas sarkasma vēsmas. Filmā ir par ko smieties, bet mani vairāk sasmīdināja galveno varoņu mēģinājumi flirtēt, nekā tas, par ko reāli būtu jāsmejās. 

Izskatās, ka šis būs kārtējais gabals, kas ir atsvēris savus izdevumus, jo jau 9 dienas pēc pirmizrādes Amerikā filma ir nopelnījusi 54 miljonus dolāru. Un būs vēl, ticiet man.

Atvainojos par haotisko atsauksmi, man bija jāizliek tas, kas sakrājies.

Vērtējums: 5/10. Galvenokārt dēļ aktieriem.

Filmas posteris no šejienes.

Komentēt

