86/101: Meitene ar pūķa tetovējumu.

Noskatījos dižās Holivudas versiju, noskatījos zviedru versiju, izdaru secinājumus.

Stāstu jūs zināt – sliktā meitene Līsbeta ir hakere, Mikaels Blumkvists žurnālisma apmāts žurnālists, kas izmeklē interesantas lietas un ir līdzīpašnieks žurnālam “Millenium”, ko varētu nodēvēt par Latvijas “Ir”. Mike par nepierādītas informācijas publikāciju tiek iemests cietumā, pirms tam sācis izmeklēt kādas pirms 20 gadiem notikušas meitenes pazušanu. Mike pieaicina palīgā hakeri Līsbetu, kas pelna naudu, ievācot ziņas par cilvēkiem. Abi kopā viņi atrisina šo lietu, Mike iegūst vajadzīgos pierādījumus, un piesaka otrreizējo karu savam pretiniekam – Vernersteidam. Šoreiz – lai uzvarētu.

Par zviedru aktieriem: Noomi Rapace nefilmējas tikai Zviedrijā, bet arī ASV – piedalījusies Šerkola Holmsa: Ēnu spēles un Prometejs filmēšanā. Par Michael Nygvist gan to nevarētu teikt. Jā, viņam ir dažas ar ASV saistītas filmas (Days and Nights (2013) un Mission: Impossible – Ghost Protocol (2011)), bet vairāk gan var sastapties ar zviedru valodā šifrētiem nosaukumiem. Bet viņu ir daudz. Un kā aktieris mani viņš pārliecināja.

Ja Holivudas versijā jūs redzat Rooney Mara un Daniel Craig, tad zviedru versijā jūs varat ieraudzīt itin labus līdziniekus, lai pat neteiktu, izcilus – Noomi Rapace un Michael Nygvist. Abas sievietes kā Līsbetas Salanderes ir labas – precīzi izstrādāta un attēlota Līsbeta, līdz pašam sīkumam – pīrsingi, rezervētība un drūmums. Mikaels Blumkvists man labāk patika zviedru versijā – tur man viņš nesaistījās ar Džeimsu Bondu, nebija jāgaida, kad viņš no azotes izvilks pistoli un dosies glābt pasauli. Kaut gan to diezgan varēja novērot abās versijās, sevišķi beigās. Un arī pievilcīgāks man likās tieši zviedru Mike. Par pārējiem aktieriem varu teikt – labi ievērojuši varoņu raksturojumu, jo lomu aktieri abās filmās bija ļoti, ļoti līdzīgi. Par sižetu varu teikt, ka pievīla zviedri. Vietā, kur bija jābūt lielajam atklājumam par bībeles citātiem, zviedriem to atklāja Līsbeta, nevis kā grāmatā – Mikaela meita. No meitas zviedru versijā nebija ne miņas. Tas nedaudz sarūgtināja. Bet nu, nekas nenotiek precīzi kā no grāmatā, ar to jāsamierinās (mierinu sevi).

Par režisoriem varu teikt, ka, lai gan Holivudas režisors David Fitcher ir pieredzējušāks un lalala, man labāk patika zviedra Niels Arden Oplev veikums. Bija vairāk atklāta Zviedrija, skatītājs varēja ļauties stāstam un bildēm. Bet nu jau es kļūstu sentimentāla. Jau atkal.

Par zviedru versiju šai daļai lieku 7/10. Kaut kas tomēr man nepatika, pat 2 nedēļas apdomāšanai nederēja, lai saprastu, kas tas ir. Lai nu kā, visi tie, kas skatās LNT, pēdējai Millenium daļai – Meitene, kas izpostīja siseņu pūzni – var sekot 9.oktobrī un 16. oktobrī (attiecīgi, pirmā un otrā daļa). Otro Millenium daļu gan jums nāksies atrast internetā.

Attēls: šeit.

3 thoughts on “86/101: Meitene ar pūķa tetovējumu.

  1. Atpakaļ ziņojums: 94/101: Meitene, kas izpostīja sirseņu pūzni. | kurpjukaste

  2. Man, pašai par lielu pārsteigumu, šajā gadījumā Holivudas versija patika krietni labāk par zviedru filmu. Kaut arī man zviedru valoda un kino ir tuvi sirdij, tomēr man šķita, ka sižets bija pataisīts nejēdzīgs un cilvēks, kurš nav lasījis grāmatu, neko nevarēja saprast. Lai gan droši vien tad ir pavisam cita perspektīva. Aktieri bija OK abās filmās, tomēr kā vienots mākslas darbs, man Finčera filma šķita labāka.

    • es neskatījos no tāda viedokļa, ka cilvēks nav lasījis grāmatu, es to rakstīju, kā no cilvēka, kas to ir darījis divas reizes. Tāpēc man zviedru versija patika labāk. Bet drīz būs atsauksme arī par Meitene, kas spēlējas ar uguni, un tur gan nebūs ar ko salīdzināt. 🙂

Komentēt

