81/101: Bel Ami

Ļāvos vilinājumam un vienā vakarā ņemu un noskatījos erotiski piesātināto drāmu “Bel Ami”. Jāsaka kā ir, Roberts Patinsons ar savu aktierspēli neizcēlās, bija savas simpātijas un, pārsteidzošā kārtā, nebija nevienas antipātijas. Viss bija savās vietās (tikai Patinsons likās, nesaprotam, ko viņš tur dara), bet par visu pēc kārtas.

Pēc Gija de Mopasāna romāna motīviem uzņemta, Declan Donnellan (kaut kādu atpazīstamību ieguva tieši ar šo filmu, pirms tam nebija plaši pazīstams), Nick Ormerod (arī viņš nebija pazīstams) režisēta, filmējas tādas slavenības, kā jau pieminētais Roberts Patinsons, Uma Tūrmane, Kristīna Riči un Kristīne Skota Tomasa. Nosauktie arī ir tie četri centrālie filmas varoņi. Jāpiemin, ka jau agrāk ir uzņemtas veselas septiņas versijas par šo skandalozo būtni, vārdā Džordžs Diruā, bet par visu pēc kārtas.

Stāsts ir vienkāršs. Ir puisis (Patinsons) Džordžs Diruā, kura vecāki ir zemnieki, un viņš kāro iekļūt augstākajā sabiedrībā. Nakti pavadījis kopā ar prostitūtu, pateicis dažus vārdus, viņam durvis jau ir atslēgtas, atliek tikai pavērt. Iepazinis avīžnieku Čārlzu Foresteru, Čārlzs viņam piedāvā uzrakstīt tādu kā dienasgrāmatu laikrakstam. Pēc padoma viņš vēršas pie Čārlza sievas Madelīnas (Tūrmane). Bet ne jau ar viņu sākas sakars, nebūt nē. Kādās saviesīgās vakariņās kopā ar Foresteriem, viņš iepazīst kādu citu daiļu būtni – Klotildi de Marellu (Riči), starp viņiem rodas saikne un viņi sāk tikties. Kad Džordžs saprot, ka no Klotildes ir paņēmis tik daudz, cik vien var, viņš meklē jaunu medījumu, un kā reizi uzrodas Čārlza Forestera sieva Madelīna, kuras vīrs mirst. Viņi apprecas. Madelīna ir stratēģiska būtne, uzreiz var manīt, kurš kuru ir laikrakstā vadījis. Lai nu kā, arī Madelīnai, kā jebkurai sevis cienošai sievietei bija savi ārpuslaulību sakari. Kad Džordžam Mardelīna ir apnikusi, viņš atrod trešo upuri – Virdžīniju (Tomasa), kas nekad iepriekš nebija krāpusi savu vīru, bet nu par to izjūt mežonīgu prieku. Un pat tad, kad viņam zemāk vairs nav kur krist, viņš saprot, ko visu savu mūžu ir gribējis, ko ir darījis nepareizi, un apprec ceturto – nevainības iemiesojumu.

Galvenais noteikums, ar kādu es skatījos filmu, bija tērpi – mani vienmēr ir saistījušas kuplas kleitas, zīds un Francija. Tērpi man patika, lai gan bija mazuma sajūta, bija labi. Nebija tādi haļavšņiki kā Dailes teātrī “Vējiem līdzi” izrādē, bet nebija arī pārāk uzposušies (cepures bija diezgan vājas, labākas viennozīmīgi var redzēt “Downtown Abbey”). Otrais noteikums – Uma Tūrmane. Biju dzirdējusi daudz labas atsauksmes, bet kaut kā necēlās roka skatīties filmu tikai tāpēc, ka tur spēlē Tūrmane. Ar šo filmu pārliecinājos, ka to darīt ir vērts – talantīga aktrise. Protams, nenovērtēt nevar arī Kristīnu Skotu Tomasu, kas pārliecinoši tika galā ar lomu, un arī Kristīni Riči, kurai koķetu dāmu nospēlēt izdevās pārsteidzoši viegli.

Par spīti tam, ka režisori bija man nezināmi, filma bija laba. Vērtējums – 6/10.

Attēls šeit.

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s