74/101: Laulību sižets.

Džefrijs Jūdžinidess ir uzrakstījis savdabīgu romānu. Jā, tieši tā, savdabīgu. Jo šeit lasītais ir dziļāks par vieglu dāmu romānu karstā vasaras dienā, bet ne tik dziļš kā filozofijas mācību grāmata. Godīgi sakot, ilgi domāju, līdz izlēmu, ka šo grāmatu ir vērts ņemt un lasīt. Mulsināja tieši grāmatas vāks – galīgi neatbilstošs grāmatā esošajam saturam. Nekādā ziņā nevērtējiet grāmatas pēc vāku dizaina!

Stāsts ir par jauniešu ceļojumu universitātē, un pēc universitātes – dzīvē. Mičels, Madlīna un Leonards. Tā sauc šos 3 galvenos romāna varoņus. Grāmatā ir aprakstīti pārdzīvojumi, prieks un uztraukums līdz ar ieiešanu lielo dzīvē. Protams, kā jau parasti, ceļā rodas šķēršļi. Bet nav ļaunuma bez labuma.

Grāmata man patika. Lai gan ar lasīšanu negāja tik ātri, kā gribējās, stāsts bija labs. Šis nav ne pusaudžu pārmācīšanas romāns, ne arī Danielas Stīlas romānu līdzinieks, nē. Varu droši apgalvot, ka romānam ir krietna deva psiholoģijas iekšā. Nē, ne jau pamācības. Tieši psiholoģija. Varbūt tāpēc, ka galvenais varonis cīnās ar maniakālo depresiju, bet varbūt arī ne tāpēc. Sākums gan bija krietni par garu, vienu mirkli lasot gribējās jau mest malā, bet tad sekoja pietiekami interesants turpinājums, lai es izlemtu par pretējo. Bet kopumā grāmata bija interesanta un tieši īstajā laikā un vietā – man tas viss vēl tikai priekšā. Nu labi, es šaubos, vai sasiešos ar kādu, kuram ir maniakālā depresija, bet es domāju vispārīgi ņemot. Patika arī raitā un tēlainā valoda – plašie apraksti, kas parasti man tik ļoti nepatīk, šoreiz šķita īsti vietā.

 

Vērtējums: 7/10.

Vai mani neviens nekur neaicina tāpēc, ka esmu resna, vai es esmu resna tāpēc, ka mani neviens nekur neaicina?

Es neteicu, ka man tas garšoja. Es tikai apraudu aizgājušo.

Cilvēku attieksme pret tīrību ir cieši saistīta ar bailēm no nāves.

Paklausieties, meitene nav arbūzs, kurā var ieurbt caurumu, lai pārliecinātos, vai tas ir salds.

Būtībā ikviena vēstule ir mīlestības vēstule.

Vajag pasi, lai pierādītu pasaulei, ka tu eksistē.

-Jēzus teica, ka jādod visiem, kas lūdz.
-Acīmredzot Jēzus nekad nav bijis Kalkutā.

Bilde te.

Nākamā rindā: Keita Mortone – Aizmirstais dārzs.

One thought on “74/101: Laulību sižets.

  1. Atpakaļ ziņojums: APSKATS 2013. | kurpjukaste

Komentēt

