72/101: Palīgā, piedod.

Oktāvs Parango ir atgriezies un gatavs jaunai misijai – kļūt par modeļu mednieku. Tiesa, viņam gan nav iebildumu, jo viņam pastāv iespēja iedabūt meitenes gultā, bet augstākstāvošiem – tikai pamielot acis gar meiteņu sejām. Bet, galu galā, atrast meiteni, kurai gribētu līdzināties 3 miljoni sieviešu, pie tam lielajā Krievijā, nav nemaz tik vienkārši. Svešas tradīcijas svešā zemē, un Oktāvs ik pa brīdim iekuļas kādās nepatikšanās, nelaimīgi iemīlas un sajūt, ka dzīve nav rožu dārzs.

Grāmata man nepatika. Nepameta sajūta, ka rakstot Beigbeders kopā ar Oktāvu šņauca tos kokaīna celiņus – bija grūti lasīt, brīžiem pat zuda teikumiem jēga. Es jau jutu, ka pienāks brīdis, kad man tik ļoti vairs nepatiks Frederika Beigbedera grāmatas, bet to, ka šis brīdis pienāks tik ātri, es negaidīju. Lai gan par agru vēl spriest – man ir palikusi vēl pēdējā šī autora latviski tulkotā grāmata – “Romantiskais egoists”, kuru, iespējams, lasīšu tikai rudenī.

Bet nav jau tā, ka viss man nepatika. Patika, ka Beigbeders nesēž Francijā, bet arī romānos aizceļo uz Krieviju (cerams tikai, ka viņš nesekos Žerāra Depardjē pēdās.) un tur ierauga daudz patiesu lietu. Tikai žēl, ka viņš izvēlējies pasniegt to šādi. Bet pozitīvi ir tas, ka ir citāti, kas joprojām spēj mani uzjautrināt.

Vērtējums: 5/10.

Šeit [Krievijā] skaistums ir nacionālais sports.

Viņu baznīcas atgādina saldējumu ar zelta glazūru.

Taču galvenais – es redzēju meitenes, ak tu tētīt, krievu meitenes… Krievijā tā ir vesela tautsaimniecības nozare.

Pārlasiet Bībeli – kritušo eņģeļu katalogu.

Mēs ienīstam pasakas ar laimīgām beigām, ja vien šo pasaku varoņi neesam mēs paši.

Krievu džeki nekad neraud – tikai armijā.

Izvairīties no lodēm apšaudes laikā Maskavā ir ļoti iecienīts sporta veids.

Šis kokteilis bija tikpat eklektisks kā “Gazprom” gada darbību pārskats.

Kamēr vien baznīcas ir aukstas, reliģijas krīzi nevarēs pārvarēt.

Iebiedēšana ir un paliek krievu sabiedrības galvenais dzinējspēks.

Mīlestība ir aizliegts sapnis tāpat kā visi citi sapņi, atskaitot kredītlīniju.

Divdesmit pirmajā gadsimtā mīlestība ir jocīga drāma.

Vai zini, kāda ir atšķirība starp laulību un šķiršanos? Laulību svin tikai vienu dienu, šķiršanos – katru vakaru.

-Es neticu pasakām par princesēm.
-Žēl gan, tās ir vienīgās patiesās.

Nākamā grāmata: Džefrijs Jūdžinidess – Laulību sižets.

Komentēt

