56/101: The Girl with the Dragon Tattoo.

thegirlwithadragontattoo1

Kurš gan nezin populāro Stīga Lārsona triloģiju – „Meitene ar pūķa tetovējumu”. Nu jau diezgan sen ir iznākusi filma (arī DVD formātā). Tad nu arī es esmu dabūjusi savu DVD eksemplāru, un varu ar Jums dalīties savās pārdomās par filmu.

Tātad, ja nu kāds nezina, par ko iet runa, es paskaidrošu. Stāsts ir par Millenium žurnālistu Mikaelu Blukvistu. Piedzīvojis sakāvi tiesā par nepierādītu materiālu sniegšanu publikai, viņam tiek piespriests sods un tajā pašā laikā viņš saņem piedāvājumu – rakstīt Vangera biogrāfiju, bet patiesībā, meklēt pirms 40 gadiem pazudušo Harietu Vangeri. Tā nu tiek atkal izķidāts arhīvs, meklētas fotogrāfijas, atklāti neatklāti noslēpumi, un piesaistīti palīgi – hakere ar nelīdzsvarotu dzīvi – Līsbeta Salandere, kurai ir pašai savas problēmas, ar kurām viņa lieliski tiek galā. Bet vai noslēpums par mistisko Harietas Vangeras pazušanu tiks atklāts?

the-girl-with-the-dragon-tattoo_2

Teikšu tā – tieši grāmata radīja manī vēl vienu nākotnes iespēju – kļūt par žurnālistu. Tad vēlme, līdz ar grāmatas izlasīšanu, norima. Bet tad, kad noskatījos filmu, tā atkal man nāca virsū kā uzmācīga muša, un tagad es no tās nevaru atkauties. Arī es gribu urbties svešos dokumentos un meklēt nesameklētas pēdas, meklēt vajadzīgos cilvēkus, bet, ja tā padomā, varbūt man labāk mācīties par policistu?

Bet nu par filmu – man patika. No sākuma bija nepierasti redzēt Daniel Craig kā Mikaelu Blumkvistu, nevis kā Džeimsu Bondu. Bet es ātri pieradu, un filmas beigās man pat bija grūti iedomāties citu aktieri, kas Mikaelu varētu atveidot. Un Rooney Mara arī bija laba – bija gan grāmatā aprakstītais atturīgums, nespēja veidot kontaktus ar cilvēkiem, gan arī centība, meklējot to, ko vajag atrast. David Fincher ir radījis meistardarbu.

Vērtējums – 10/10.

Attēli ņemti šeit un šeit.

2 thoughts on “56/101: The Girl with the Dragon Tattoo.

    • Jā, ir abas. Zviedru versija ir garāka, cik atceros, katrai Lārsona romāna daļai bija 2 filmas kā 2 daļas. Bet blogā esmu rakstījusi arī par tām, ja ir interese, vari pameklēt. 🙂

Komentēt

