47/101: Skroderdienas Silmačos

Image

“Skroderdienas Silmačos” ir tāda izrāde, bez kuras Līgo svētki (vismaz manā mājā) nav iedomājami. Katru gadu mamma ar vecmammu iet uz teātri un skatās šo izrādi, es pēc tam to noskatos televīzijā. Bet šis gads bija savādāks; oma saslima, kā rezultātā es gāju ar mammu.

Režisore: Indra Roga, Kostīmu māksliniece: Večella Varslavāne, Mūzikas un aranžējuma autors: Niks Matvejevs, Scenogrāfs: Mārtiņš Vilkārsis. Izrādes garums: 3h un 30 min.

Tā ir taisnība – ja redzi pirmo variantu izrādei, tad tas liksies lielisks vienmēr. Mans pirmais variants ir tas, kur Ieviņu tēloja Dita Lūriņa, tāpēc man bija diezgan nepierasti šajā variantā viņu redzēt kā Antoniju. Bet viņa bija kārtīgi domājusi pie tēla, un tā nu acis un prāts arī pierada, ka atraktīva Antonija spriņģo pa skatuvi. Rūdolfa Blaumaņa uzrakstītais Aleksis man ne sevišķi iet pie sirds, bet šeit ieraugot Jāni Āmani, man Aleksis uzreiz iepatikās. Nedaudz izbesījos gan par viņu neizlēmīgumu, bet tas pieder pie lietas. Katrā stāstā jābūt varonim, kas krīt uz nerviem, savādāk nekas nesanāks. Lai gan izrādes laikā gadījās viena neliela tehniska problēma, tā tika ātri novērsta. Priecājos par to, ka ieraudzīju gaismas instalācijas (kā jau rakstīju par “Vējiem līdzi” – tur to bija pārpārēm). Uz mājas jumta attēlotās lidojošās bites bija labi. Tagad kārta tipiskajai ainai, bez kuras neiztiek nevienas Skroderdienas – vannītes gāšana virsū – man likās pārāk novilcināta, un arī – kādā sakarā ūdens tika gāzts virsū Ābramam? Izrādē man patika arī tas, ka netika ņemtas tradicionālās Skroderdienas no – līdz, bet gan pieiets tam visam ar humoru (kaut vai korī nodūkt “āmen”). Lai gan lielākais joku darītājs tur bija Egīls Melnbārdis, tomēr viņa izdarības būtiski ietekmēja manu skatu uz izrādi. Vēl viens galvenais varonis – Dūdars, man likās piemērots lomai, bet kaut kas tur bija tāds, kas man viņā nepatika. Un var tikai uzslavēt 3 brīnišķīgus aktierus – Ģirtu Liuzeniku, Ingu Misāni – Grasbergu un Juri Lisenieku, kuri izrādes laikā runāja tik brīnišķīgi lauzītā latviešu valodā ar žīdu akcentu, ka pat es neko nesapratu.

Kopumā par izrādi es lieku 7,5.

Komentēt

