42/101: Kā katru gadalaiku

Kā katra gadalaika noslēgumā, es apkopošu, ko esmu izdarījusi un ļaušu ieskatīties, ko es darīšu tālāk. Bet šis gadalaiks ir īpašs, un arī nākamais tāds ir. Es, tāpat kā tūkstošiem citu skolēnu (jā, es joprojām mācos skolā, lai cik tas dīvaini neizklausītos), šodien saņēmām savas liecības. Un ko es varu teikt? To, ka vasara jau spērusi kāju pār mūsu māju sliekšņiem un ka vairs nebūs jāuztraucās par ekonomikas esejām vai filosofijas prezentācijām, vai jāstreso par slikti uzrakstītiem ķīmijas kontroldarbiem. Skola beidzās un beigta balle. Tā kā šovasar es arī izlēmu nestrādāt, bet gan iepriecināt vecāku māju Tukumā ar savu ierašanos, man būs arī daudz brīvā laika. Bet par visu pēc kārtas.

Tātad, kā jau jūs varat redzēt šeit, šopavasar esmu paspējusi izpildīt savu projekta punktu, un izlasīju 20 grāmatas pavasarī.  Tagad par katru no tām: 1) īstenībā pirmā manā lasīšanas sarakstā bija Roulingas mēģinājums uzrakstīt grāmatu pieaugušajiem. Uzsvars uz mēģinājums, jo grāmatu tā arī neizlasīju. Pārāk gari viss stiepās, visi notikumi, un bija, manuprāt, pārāk daudz iesaistītās personas, tātad, pārāk daudz skatupunktu, no kuriem raudzīties uz negadījumu. Nezinu, kā grāmata beidzās, un, ja tā pavisam godīgi, tad arī negribu zināt. Tad nu 2) jeb pirmā ko izlasīju – Paolo Koelju – 11 minūtes. Tagad es vairs neatceros, kāpēc grāmatai tika dots tieši šāds nosaukums, bet varu pateikt vienu – grāmata bija burvīga. 8/10. 3) grāmatai izvēle krita uz to, ka Anna man visu laiku dziedāja slavas dziesmas Beigbederam, tā nu azgāju uz Zvaigznes ABC grāmatnīcu un nopirku Beigbedera 14,99. Arī mani šis rakstnieks sajūsmināja, un vasarā, kad kārtējo reizi metīšos uz bibliotēku, savākšu visas pieejamās šī autora grāmatas. 7/10 4) bija smaga grāmata. Paņēmu to no bibliotēkas, es nezinu, kādi spēki mani vadīja, bet jau nākamajā dienā no rīta tvitterī mani informēja, ka grāmatas autors ir miris. Runa iet par Imanta Ziedoņa – Es ieeju sevī. Asarām acīs (jo viņš bija lielisks cilvēks – man bija tas gods ar viņu iepazīties) es izlasīju grāmatu, un kārtējo reizi sapratu, ka viņš ir ģeniāls cilvēks. Neviens cilvēks vairs tik ļoti nemīlēs taureņus kā to darīja viņš. Un daru es. 10/10. 5) Lūsija Moda Montgomerija – Anna no “Zaļajiem jumtiem”. ilgi stāvēja plauktā, kamēr ņēmu un izlasīju. Bērnībā bija mēģinājusi, bet prātā (nezin kāpēc) stāvēja, ka tas ir kaut kas asarains, un visu laiku atliku lasīšanu. Bet tad martā, sēžot pie radiatoriem un cenšoties neskatīties uz sniegu, es ņēmu un izrāvu grāmatu cauri. Viena sirsnīga grāmata, piemērota bērniem. 8/10. 6) Odrija Nefenegere – Laika ceļotāja sieva. Viedoklis šeit. 7) Viljams Šekspīrs – Romeo un Džuljeta. Pie vainas droši vien bija latviski-drausmīgais tulkojums, jo lasīt nevarēja nemaz. Pieņemu, ka kaut kad, kad zāle būs labāka un mana angļu valoda arī būs labāka, būs jāizlasa angliski. Bet pagaidām par šo meistardarbu varu likt 5/10. Tulkojums bojā grāmatas. 8) Mans iemīļotais Haruki Murakami un viņa triloģijas 1Q84 3. darba nonākšana pie manis bija īsts svētlaimes mirklis. Viedoklis šeit. 9) Laura Dreiže – Laimes monitorings. Patīkami, ka arī Latvijā spēj izdomāt stāstus, kas ir vienlīdzīgi pasules līmenim. Bet pilnais viedoklis šeit. 10) Laura Valdena – Pēdējā moa noslēpums. Stāsts par kļūdām, izvēli, mīlestību un pareizo ceļu. Grāmata ir sadalīta 3 daļās – vecmāmiņas, meitas un mazmeitas dzīvesstāstā. Visām ir jāpiedzīvo atteikšanās no tā, ko grib, lai dabūtu to, ko vajag. 7/10. 11) Daniels Kīzs – Puķes Aldžernonam. Viedoklis šeit. 12) Kolīna Makkalova – Eņģelis. Klik šeit, ja gribi lasīt, kas man par to sakāms. 13) Lorija Holsa Andersone – Runāt. Te. 14) Eva Baronska – Mocarta kungs pamostas. Te. 15) Es gribu sirdi pret sirdi – Rūdolfs Blaumanis par dzīvi. Grāmata jau ir, bet vai tā der par dāvanu vidusskolas skolēnam, kuram neintesē latviešu literatūras samurgojumi? Diez vai. Bet citāti labi. 5/10. 16) Maija Laukmane – Gaiss smaržo pēc mīlestības. Grāmatas vāks patiesībā bija vienīgais, kas man grāmatā patika. Domāju, ka grāmata domāta bērniem, kuri vēl nav piedzīvojuši dzīves vilšanos, un kuriem joprojām ir rozā brilles. Nē, grāmata to iespaidu nesabojās. Bet man, cilvēkam, kuram rozā brilles ir pārvērtušās par melnajām brillēm, grāmata likās nebaudāma. 5/10. 17) Pārlasīta ziemā izlasītā Džeimijas Makgvairas – Brīnišķais neprāts. Viedoklis ir mainījies, tagad grāmatai varu dot 8/10. Vairāk gan nē. 18) Beidzot! Vilku, vilku, mēģināju lasīt, un tad beidzot izlasīju. Ļevs Tolstojs – Anna Kareņina I. Bet man vēl priekšā stāv otrā daļa. Zināms, kaut kāda interese jau ir – kas notiks tālāk, (Lūdzu, nesakiet priekšā) bet man nepatīk, ka grāmatā vairākums teksta sastāda stāstījums, nevis dialogi. Tas ir briesmīgi. 7/10. 19) Ziedu valodas vārdnīca – tagd visu laiku stāvēs manā somā, un kad uz randiņiem staigājot, man uzdāvinās puķes, es skatīšos, ko tas nozīmē. Labi, man laikam vispirms būs jāiemācās atpazīt puķes… 8/10. 20) Veronika Rota – Citādie. Viedoklis un vērtējums šeiten.

Tad nu mani plāni vasarai? Visu laiku pavasarī pirku grāmatas, dažas stāv vēl neizlasītas no pagājušajiem ziemassvētkiem, tad nu vasara gara – jāsāk lasīt. Sarakstā ietilpst Kurta Kobeina biogrāfija, Anna Kareņina II, Drakula, Bella, Ellīgs gads Parīzē, Keiko un vēl kādas 10 citas grāmatas.

Jau savulaicīgi novēlu saudzīfu vasaru – nesalauziet sev neko, lai viss izdodās un iztrakojieties kārtīgi. Protams, mēs vasarā vēl tiksimies.

Imageun te: 25 pazīmes, ka esi atkarīgs no grāmatām. Man atbilst 10. Kā ir ar tevi?

2 thoughts on “42/101: Kā katru gadalaiku

  1. Nejauši uzgāju uz tava bloga un esmu patīkami pārsteigta!!! Noteikti šeit iegriezīšos bieži, (jau saglabāju pie grāmatzīmēm, haha) jo ir patiesi interesanti lasīt tavas recenzijas.

Komentēt

