33/101: Kaitīgie ieradumi.

Postu sāku ar paziņojumu, ka esmu izdarījusi ļoti daudz – gan pasēdēju pie televizora ekrāna, gan tikai sēdēšu, gan arī pagremdējos grāmatu pasaulē. Tāpēc tuvākajā laikā no manis lasīsiet DAUDZ. Nu, vismaz ne tā kā citas reizes.

Šis posts būs par filmām. Precīzāk – par vienu filmu. Ja vēlaties vēl precīzāk, tad filmas režisors ir Jim Jarmusch, un filmā spēlē tādi aktieri kā RZA, Iggy Pop, Roberto Benigni, Cate Blanchett u.c. Filma izdota 2003. gadā. Laiks posterim? Here ir is!

ImageTagad par filmu. Filma sastāv no 11 īsajiem stāstiem, kuros ir apspēlētas, manuprāt, diezgan muļķīgas situācijas, bet režisors pamet domu, ka tās ir ikdienas situācijas. Nu, lai tā būtu. Bet man likās nedaudz komiski šis dialogs: “Man jāiet, man drīz sarunāts zobārsts.” “Neuztraucies, es aiziešu tavā vietā. Kur man jāiet?” Tas man lika saraukt degunu un apvaldīt vēlmi pateikt: Bet tā taču tagad nav. Filma ir melnbalta – tas liek atcerēties to, ka šī filma tikai filmēta 17 gadus. Filma visu laiku tiek ieturēta vienā stilā – pabs, kafija un cigaretes. Arī katra īsā stāsta laikā režisors galdiņu parāda no augšpuses – tā ir katrā epizodē.

Kas man filmā patika? Tas, ka tajās ir tik ļoti precīzi attēlota tagadējā situācija satiekoties cilvēkiem. Piemēram, slavens aktieris un režisors atraida savu brālēnu, kurš grib uzņemt kopā ar viņu filmu par kopējo dzimtas koku, slavenais aktieris viņu atraida, bet tad uzzina, ka viņa brālēns pazīst viņa elku, un tad grib taisīt kopā to filmu, lai cik stulba viņa arī nebūtu, bet brālēns ir tik gudrs, ka nepiekrīt. Vēl man patika, ka vienā epizodē tiek skaidri parādīts bagātais un vidējais cilvēks. Vidējais cilvēks visu saskata reāli, bet bagātais to saskata tikai tad, kad viņam iebaksta un parāda. Bija arī mūsdienās sastopamās stulbās atrunas. Tas man lika pasmaidīt un par savām teikt: nav tik traki.

Nepatika? Nav lietu, kas man nepatiktu. Nē, nu gan jau ka atrastos, tikai ne tagad. negribās lauzīt galvu par negatīvo, ja apkārt pavasaris mani aiz mēteļa rausta.

Kopumā vērtējums: 7/10. Bija par ko pasmaidīt, bija arī par ko nepasmaidīt, bet patika, ka viss bija pārdomāts – līdz pēdējam sīkumam. Bet tomēr filma kaut kādā veidā parāda to, ka kafija un cigaretes nav tā labākā kombinācija.

Un tagad – daži citāti, kurus man izdevās piefiksēt.

Kad nav naudas – viss ir tik dārgs, bet kad ir nauda, tad visu dod par brīvu.

Pasaule daudzejādā ziņā ir ačgāna.

Komentēt

