25/101: Laura Dreiže „Laimes monitorings”

Image                Ar Lauras Dreižes darbiem iepazinos pagājušo gadu, kad biju tik tālu nobriedusi un izdomājusi izmēģināt lasīt latviešu autoru darbus. Iesāku ar Imantu Ziedoni, tad sekoja Gundega Repše (Viņas „Bāreņu namu” lasīju 3 mēnešus, un tad atmetu ar roku, ieraudzījusi, ka esmu tikai 50 lappusē). Un tad pienāca Lauras Dreižes „Nepabeigtais skūpsts”. No sākuma domāju „Āā, vampīri, tik nodrāzta tēma, ko tad tur vēl var rakstīt”. Bet izrādās, es kļūdījos. Vakar manās rokās nonāca viņas darbs „Laimes monitorings” – kā piesēdos, tā arī izrāvu cauri vienā dienā.

Stāsts norisinās nākotnē. Ir 2 komandas, kuras sacenšas, lai noķertu tā saukto Laimes monitoringa busiņu. Vienā komandā ir bāreņu namā uzauguši brālis un māsa. Kad brālis izber sāncenšiem uz ceļa naglas un viņu busiņš avarē un cilvēks iet bojā, māsa Eiverija sadusmojas un aiziet pie citas komandas. Tur viņai jāpierāda, cik noderīga viņa tomēr ir, kamēr viņi meiteni pieņem par savu ģimenes locekli. Viņa satiek arī puisi Džeju, un starp viņiem uzplaukst jūtas. Bet tad tīrītāji (cilvēki, kas pārbauda, vai kaut kur neklīst nelegālie iedzīvotāji, tādi kā Eiverija, Džejs un citi) savāc Eiverijas brāli Brendonu. Abas komandas apvienojas, lai viņu izglābtu. Vai viņiem izdosies? Un vai Eiverija salabs ar brāli? Un vai meitene paliks kopā ar Džeju? Un kas ir noticis ar viņas vecākiem?

Dreižes romāns mani patīkami pārsteidza. Es domāju, ka grāmatas par nākotni nav vēl pietiekami sevi pierādījušas. Man labāk patīk, ka raksta par nākotni un domā „kā būs”, nevis raksta par pagātni un domā „kā bija”. Dzīvē ir jāraugās uz priekšu, un šajā grāmatā Dreiže to arī dara.

Es nezinu kur grāmatai piesieties. Ja nu vienīgi beigas man likās pārāk sasteigtas un pietrūka arī ieskata turpmākajā dzīvē, bet varbūt tā arī ir labāk, jo tad neliekas, ka viss romāns būtu izstiepts. Es nevaru iedomāties puisi, kurš gribētu satikties ar tādu ietiepīgu un spītīgu meiteni kā Eiverija. Un man arī neticās, ka mēs visi pēc 90 gadiem sacentīsimies viens ar otru, ķersim laimes monitoringa busiņus, sargāsimies no tīrītājiem un zagsim tikko izgudrotus jaudīgus motorus, lai tikai mēs būtu pirmie. Bet, kas zina.

Domāju, ka no Lauras Dreižes mēs vēl dzirdēsim. Vēl nesen lasīju viņas tulkoto “Vampīru Akadēmijas” pirmās 2 daļas un biju sajūsmā par tulkojumu. Arī viņas pašas romāni nav gluži zemē metami.

Vērtējums: 9/10 .

One thought on “25/101: Laura Dreiže „Laimes monitorings”

  1. Atpakaļ ziņojums: 42/101: Kā katru gadalaiku | kurpjukaste

Komentēt

