24/101: Haruki kūniņā.

 Image

Ar Haruki mana draudzība aizsākās pagājušajā gadā, kad iznāca viņa grāmata “1Q84”. Protams, ņēmu un izlasīju, jo no tantes dzirdēju labas atsauksmes. Grāmata mani pārņēma savā varā, un es sāku dzīvot pati savu 1Q84 gadu. Apkārt saskatīju mazus little people, kāds mani izsekoja. Kad izlasīju trešo, pēdējo romāna daļu, pasāku sēdēt uz bērnu rotaļlaukumiem. Diemžēl, to darīju gaišā dienas laikā, kad tur bija daudz bērnu, un, protams, viņi jutās ļoti apvainojušies par to, ka te tāda viena liela meitene atnāk un atņem viņiem vietu, kur spēlēties. Saņēmu nosodījuma pilnus skatienus no jaunajām māmiņām, paskatījos debesīs, vai tur gadījumā nav 2 mēneši. Nebija.

Tātad, stāsts ir par to, ka jauna meitene saraksta romānu par to, kas šķietami nepastāv, bet tomēr pastāv. Fukeri valoda ir diezgan savdabīga, tāpēc to labskanības dēļ iedod pārtaisīt Tengo. Tengo ir jaunais rakstnieks kurš mokās un nekādīgi nevar sarakstīt pats savu romānu. Ir arī Aomame, kura ar Tengo mācījas vienā klasē pamatskolā. Tagad Aomame ir liela, strādā par personisko treneri un izdara pasūtījuma slepkavības. Viņa nogalina 1Q84. gada vaininieku vadoni, un tādēļ organizācijas darbinieki vairs nesadzird little people balsis. Ir arī Ušikava, kurš ir pētnieks un slepus ievāc informāciju par visiem un liek bildi kopā. Bet, ja zina pārāk daudz, tad ir par to jāmaksā. Pamazām visiem rodas žņaugs ap kaklu – organizācija nedomā sēdēt rokas klēpī salikusi. Kaut kādā veidā Aomame nēsā sevī Tengo bērnu, kaut gan viņi nav runājuši un redzējušies kopš pamatskolas. Kā tas iespējams? Vai šī mīkla atrisināsies?

Protams, ka atrisināsies. Kā – neteikšu. Nāksies izlasīt pašiem. Bet ir tā vērts. Vēl vakar, braucot mašīnā uz mājām paskatījos debesīs un lūkojos pēc tā daughter mēneša. Likās skumīgi, ka to neredzu. Varbūt man arī nokāpt no kāda tilta lejā, lai nokļūtu tajā pasaulē, kur ir 2 mēneši, little people un organizācija, kas rūpējas par apkārtējiem? Nē, labāk nē.

Romāns man patika. Vienīgais ko varu ieteikt – lasiet visas 3 daļas reizē. Man, lasot atsevišķi un gaidot, kad iznāks latviski, un pa vidu lasot vēl citas grāmatas, notikumi sajuka, un es vairs nesapratu, kas ir kas. Lai gan Murakami man par to draudzīgi 3. grāmatas laikā visu laiku atgādināja, es vienalga dažviet saraucu savu pieri, jo neizpratu situāciju. Bet kopumā, es vērtēju pozitīvi. 9/10.

Mans ceļojums 1Q84 pasaulē ir beidzies. Arī savā. Bet nepavisam nav beidzies ceļojums Murakami sapņu zemē. Tāas turpināsies, un esmu pārliecināta, ka nākamajā bibliotēkas apmeklējumā es paņemšu kaut ko no Murakami. Un pat uzrakstīšu.

One thought on “24/101: Haruki kūniņā.

  1. Atpakaļ ziņojums: 42/101: Kā katru gadalaiku | kurpjukaste

Komentēt

