17/101: zeķes, kabatas un seifi.

nauda_31052011

 

Vakarā nomācām pie interesanta jautājuma: kur drošāk ir glabāt naudu? Vai bankas ir pietiekami drošas, varbūt labāk izmantot veco labo zeķi? Kā mums to parādīja nesenais “Latvijas Krājbankas” krahs, bankas mēdz bankrotēt. Bet, savukārt, zeķes izdilst. Kur tad ir tā vieta, kur naudu glabāt?
Šis jautājums mani aizķēra, jo personiski es naudu glabāju zeķē (tajā, kurai dvīņumāsu veļasmašīna apēd kā desertu jau uzņemtajam pulverim). Bet negribu būt vienīgā jaunāka par 20 gadiem, kura stāvēs pensionāru rindā lai samainītu laķikus pret eiro. Tāpēc man ir aktuālais jautājums – pāriet uz kredītkarti? Bet vai tad es tad netērēšu vairāk, nekā tērēju patlaban?

Piemēram, situācija. Kredītkartes man nav, maka dziļumos ir noslēpti avārijas gadījuma piecītis. Ieeju Valda Ošiņa kancalejas preču veikalā un ieraugu, ka ir skaista zīmuļu kaste. Prātā uzreiz doma: “Man ir tikai 5 lati, bet kaste maksā 6, 50. Vai man vajag?”, un tad es saprotu, ka man nevajag, man vēl ir itin lietojami zīmuļi, un izeju neko nenopirkusi. Bet kā būtu, ja man būtu bijusi kredītkarte? Es ieeju, ieraugu kasti, man prātā nenāk doma: “Man ir tikai 5 lati.”, bet man prātā nāk doma: “Vajag!”. Un tā kā man ir nauda uz kartes, es ņemu un pērku nost. Un pēc tam mokos sirdsapziņas pārmetumos, ka man jau mājās viena kaste bija, pie tam, lietojama.

Internetā parādās dažādas versijas: esot jāglabā vienā burkā ar sēnītēm, tad vēl iesaka glabāt maisos, un pat aprakt zem zemes. Bet baņķieris Ģirts Rungainis portālam “Apollo” pavēsta, ka naudu vislabāk ir glabāt ir vairākās bankās. Būs iztikas līdzekļi, ja nu kāda “salūzt”. Tiesa, to gan neiesaka darīt, ja ienākumi ir tikai alga vai pensija.

Tad atliek krāt zeķē. Tikai… te atkal ir mīnusi. Zeķes izdilst. Un mēdz pazust. Pat ar visu naudu. Mēdz aizmirsties, kur tad tā zeķe ar naudu ir, jo nekarinās uz nagliņas pie sienas gleznas vietā.

Es vēl joprojām netieku skaidrībā par to, kur naudu glabāt būtu vislabāk. Tāpēc, padalies!

Kā tu glabā savu naudu?

 

Komentēt

