8/101: “Brīnišķais neprāts” – Dž. Makgvaira

Salasījusies atsauksmes, ka šis darbs ir “Greja 50 nokrāsas jauniešiem”, nevarēju nenopirkt. Vēl viens iemesls par šo grāmatu bija tas, kas sen nebiju lasījusi neko tādu, kas būtu domāts manam vecumam. Tāpēc aizgāju, nopirku, izlasīju. Godīgi? Es tiku sarūgtināta.

Sākšu ar to, ka, pirmāmkārtām, man nepatika grāmatas biezums un tam “piemeklētā” cena. Es atvainojos, 8.29 Ls par 372 lpp. plānu grāmatu?!? Noteikti nekad vairāk tādu kļūdu nepieļaušu.

Labi, lai es varētu rakstīt tālāk, man Jums jāsniedz īss grāmatas satura atstāstījums. Tātad: Labā meitene Ebija satiek slikto puisi Trevisu, kurš patīk visām, bet ne Ebijai. Treviss viņu uzaicina ciemos uz Ebijas draudzenes drauga dzīvokli, kur dzīvo arī viņš, jo viņi ir brālēni. Tik tālu skaidrs. Ebija speciāli ierodas, saģērbusies nevīžīgi, neuzlikusi kosmētiku utt, un tajā mirklī, kad sliktais puika atver durvis, viņš viņā iemīlas. Treviss, izrādās, būdams sliktais puisis diezgan labi mācās, un iztiku pelna, piedaloties cīņās (kautiņos līdz asinīm), un vienmēr uzvar. Tuvāk viņi viens otru iepazīst tad, kad Ebija ir zaudējusi derībās, un viņai jāpaliek Trevisa dzīvoklī uz mēnesi. Protams, pienāk pēdējā diena, puņķi, asaras, sekss, atkal puņķi un asaras. Tad ir tipiskā attiecību fāze – saiet kopā, izšķirās, atkal saiet kopā, atkal izšķirās. Tam var sekot līdzi vismaz kādas 100 lpp garumā. Tad nu beigās, viņi saprot, ka viens bez otra nevar, beigās Ebija viņu bildina, viņi apprecās Vegasā un sader uz pirmdzimto.

Tagad es varu izpaust savas dusmas, ja? Tātad tā. Man, kā cilvēkam, kuram kopš agras bērnības ir borēti “drīkst/nedrīkst” bija diezgan pretrunīgi lasīt šo grāmatu. Apkārt vien čum un mudž no viedokļiem par bērnu agrā vecumā. Nu labi, Ebijai bija 19, bet tas nemazina lietas būtību. Ne visi cilvēki 19 gadu vecumā ir pieauguši. Visumā skatoties, ne visi jebkad pieaug un kļūst gudrāki. Ne visi saprot to, kā uzkrāt finanses, ne visi saprot, kā rūpēties arī pa citu cilvēku, ne tikai par sevi. Un nē, pēdējā neiet runa par seksu vai dāvanām dzimšanas dienā vai Ziemassvētkos. Runa iet par uzticēšanos.

Šī grāmata ir, manā uztverē, precīzs piemērs, kā nevajadzētu darīt. Nevajag iet uz randiņiem ar diviem puišiem pēc kārtas tā, ka ar vienu puisi randiņš ir pirmdienā, bet ar otru – otrdienā. Nevajag sasieties ar slavenāko slikto puisi skolā/pilsētā, jo tas nenoved ne pie kā laba. Nekādā gadījumā neprecies ar viņu! Netetovē viņa uzvārdu, tikko apprecējusies! Tu nekad nezini, kas notiks ņakotnē, vai tu ar viņu paliksi kopā, vai tomēr nē. Šādi tetovējot tev drīz var sanāk telefonu grāmatas cienīgs augums.

Tieši tādēļ un varbūt vēl kaut kā, ko es aizmirsu pieminēt, mans vērtējums ir 4/10

P.S. Šī grāmata nav nekāds “50 shades of Grey” jauniešiem! Aizmirstiet! Bet tas savukārt, nenozīmē to, ka to nu ķers katra vienpadsmit-trīspadsmitgadniece, un lasīs. Ņems vēl par piemēru, un kas tad būs?

6 thoughts on “8/101: “Brīnišķais neprāts” – Dž. Makgvaira

  1. Ja godīgi nepiekrītu tekstam. Šo grāmatu es vērtēju uz 10 ballēm. Neviens neteica ,ka pēc šīs grāmatas visas meitenes ņems no Ebijas piemēru un neviens arī neteica ,ka neņems. Es šo grāmatu lasu ar karstumu ķermenī…var būt ,ka daži fragmenti ir nevietā, bet šī grāmata ļoti atgādina mana un puiša attiecības pirms kopā būšanas. Es iemīlēju viņu, bet satikos ar citiem, bet mans tagadējais puisis to nezināja. Šī grāmata vnk ir tāda grāmata kura atspoguļoja tādus gadījumus, kad dzīvē patiešām tā var notikt.

Komentēt

