Rezultāts

Piekdien tiku pie latviešu valodas eksāmena rezultātiem. Godīgi? Tie mani sarūgtināja. It kā esmu latviete, dzīvoju Latvijā, bet eksāmenā dabūt 8? Nu labi, man pietrūka divu punktu līdz 9. Un tieši tas arī ir tā sāpe, kas smeldz vēl šodien. Es vēl joprojām nevaru samierināties ar to, ka es runā varēju nopelnīt punktu, tad es varēju kārtīgām apskatīties kur vēl liekami komati, un man būtu deviņi. Kur taisnība?
Mamma un vecmāmiņa saka, ka tas esot gēnos. Vecmāmiņai pietrūka 3 punkti, lai viņa sekmīgi nokārtotu matemātikas eksāmenu (PSRS laikos), bet mammai pietrūka tikai niecīgs 1 punkts, un viņa tiktu iekšā Lietišķajos. Es cerēju, ka ar mani tā nebūs – nokārtošu visu, iestāšos visur, kur gribēšu, bet šie divi punkti manus priekšstatus izjauca. Tā sajūta, kas man ir tagad, laikam ir tā, kura rodas, kad saproti, ka dzīve nemaz nav ik salda, kā vecāki ir stāstījuši. Viņi gribējuši pasargāt, bet mēs kaut kādā veidā vienalga saskaramies ar dzīves asajiem dzeloņiem. Tā tas notiek. Ne visi ir pasargāti.
Un ne visiem ir lemts uzvarēt.

Komentēt

