Marts

Ir pienācis tas laiks, kad esam pāršķīruši mēnesi savos kalendāros, un mūsu acis ir apstājušās pie uzraksta “Marts”. Tas to vien simbolizē, kad drīz pavasaris klauvēs pie mūsu logiem. Es jau tagad to izjūtu, jo ik dienu siltās pavasara saulītes stari mani pamodina, kutinot manu degungalu.

Es vienmēr esmu priecājusies par pavasari. Tas man nozīmē ļoti daudz. Var rīkot ikgadējās dubļu kaujas, var sēt un stādīt [ir iesēti pirmie tomātiņi un paprika], var rakt, var vērot, kā daba mostās, un var mosties tai līdz. Ja ziema man pašai ir lāča gadalaiks, kad viss notiek lēni, nav tā kilometrīgā skrejceļa, kur ieskrieties, tad pavasaris gan tāds nav. Pavasaris ir rosības gadalaiks, kad viss ir jāpagūst pēc grafika.

Bet ne viss pavasarī ir labs. Bieži cilvēki sūdzās par pavasara depresiju. Kā ar to cīnīties? Man ir ļoti labs līdzeklis. Dienu sākam ar ingvera tēju [to var nopirkt paciņās, un var arī sataisīt paši no veikalā pirkta ingvera]. Tas palīdzēs ieskrieties. Visu dienu domājam tikai par to, cik laukā gaiši, ka ziemas drūmums beigsies, un tad sāksies pavasaris. Vakarā iedzeram tējiņu [šoreiz vienalga kādu], un noskatoties ziņas un savu mīļāko vakara seriālu, dodamies gulēt, lia nākamajā rītā būtu svaigi un izgulējušies, jo bieži vien pie depresijas ir vainojams arī miega trūkums.

Bet cilvēki [un arī es] pavasari neciešs, jo ir sācies slimību laiks. Gripa, Rota vīruss, parasta saaukstēšanās, Angīna… Manā ģimenē ir visi šeit minētie. Man ir Rota vīruss, mammai angīna, mazākajai māsai gripa, bet tētim –  parasta saaukstēšanās. Šeit gan nekādas “no tautas” nākušas receptes nezinu. Ir vienkārši jāiet pie ģimenes ārsta un viņš jums izrakstīs zāles ar apakšnosaukumu “kāātrāksabeigtsavasaknas”. Tās nu jums ir jādzer norādītajās devās, norādītajās reizēs, norādītajā dienu skaitā, un jājūtas atvieglotam, kad tas viss ir garām. Es vēl mokos ar savu Rota vīrusu, ziniet, tādas mocības nenovēlu pat savam ienaidniekam. Bet vismaz pluss ir tāds, ka esmu nokritusies svarā pa 7 kg. Bet tie pavisam drīz atnāks atpakaļ, jo braukšu pie vecvecākiem kur vismaz  pilnu porcija neapēšana skaitās necieņa pret pavāru. Wish me luck.

Šajā pavasarī Jums, mīļie lasītāji, es no sirds novēlu nesaslimt, domāt pozitīvi, un izbaudīt šo skaisto gadalaiku.

Komentēt

